Boendeinformation åt dig som bor i Luleå
- Trumbäcken
- Våra bostadsområden
- Luleå
- Boendeinfo Luleå
Felanmälan till Trumbäcken i Luleå och Gammelstad görs via HSB på 010-30 32 000. Vissa åtgärder i lägenheten ansvarar du själv för, t.ex. byte av säkringar och glödlampor. Detta gäller även de lampor som sitter i kyl- och frysskåp, köksfläkt, spis och div armaturer som hör till lägenheten såsom badrumsbelysning. Du ansvarar även för rengöring av luftventiler, golvbrunnar och vattenlås.
Felanmälan avseende TV görs direkt till Comhem på 90222 eller på comhem.se
Felanmälan avseende Internet i Gammelstad görs direkt till A3 på 0770 910 000 eller A3.se.
I Luleå görs felanmälan avseende internet och TV till Telia på 90200 eller telia.se
Om akuta skador eller fel uppstår utanför kontorstid (07:00-16:30) kontaktas HSB på 010 30 32 000
Åtgärder som motiverar en jourutryckning är fara för liv eller egendom, t.ex. vattenläckor, totalstopp i WC. Enklare fel som kan åtgärdas nästföljande arbetsdag registreras som vanligt enligt ovan. Stopp i vattenlås är inte ett akut fel och ska i första hand åtgärdas av hyresgästen.
I det fall det uppstår störningar i fastigheten under kvällar och helger kontaktas HSB 010-30 32 000. Tänk dock på att du som hyresgäst blir betalningsansvarig för obefogade utryckningar för störningsjouren.
MINA SIDOR PÅ HSB.SE
Under MINA SIDOR på hsb.se hittar du dina uppgifter som personnummer, namn, adress och kontaktuppgifter, medlemsdokument mm. Uppgifter om din lägenhet, avier, OCR-nummer, mm. Här kan du även byta ditt lösenord. Gå till hsb.se för att logga in.